PGr 7.ročník

Kliparty

Naším dalším úkolem bylo vytvořit kliparty zvířat. Měli jsme na výběr ze tří čtveřic a jedné šestice obrázků zvířat - ryba, škeble, šnek a strašidlo. Já jsem si vybrala škebli, šneka a strašidlo. Dělali jsme to v programu Zoner Callisto 5 FREE. Tenhle program je dost těžký na pochopení ale dá se to...
Celý článek

Vektorové obrázky

Naším úkolem bylo tentokrát vytvořit vektorový obrázek ptáků. Měli jsme na výběr z osmi možných ptáků a já jsem si vybrala sovu a holuba. Práci jsme dělali v novém programu Zoner Callisto 5 FREE. V tomto programu jsem na začátku docela tápala protože jsem se vůbec nemohla zorientovat takže si...
Celý článek

Malujeme zvířátka

Naším dalším úkolem bylo namalovat nějaké zvířátko z nabídky. Měli jsme na výběr ze čtyř zvířat a to z těchto - pes, kočka, myš a kůň. Já jsem si vybrala myšku. Dělala jsem jí jako obvykle ve starší verzi programu Malování a to tak, že jsem si nejprve vytvořila podle předlohy tvary potřebné na myš...
Celý článek

Patchwork

Patchwork je specifická textilní technika. Jedná se o sešívání malých, různě barevných kousků látek tak, aby vytvářely geometrické vzory. Dnes se patchwork nejčatěji vyrábí z nových látek, speciálně pro tento účel navrhovaných. Patchwork je dnes vnímán i jako svébytná umělěcká technika, díla...
Celý článek

Graffiti-umění nebo vandalství

Naším dalším grafickým úkolem bylo vytvořit graffiti. Za úkol jsme měli vytvořit dva graffiti ale já jsem stihla jen jeden. Vytvářela jsem ho v programu Playdo Graffiti. Práce mě bavila ale vůbec jsem nevěděla co tam mám napsat a jak to mám napsat. Doufám že se Vám moje práce bude líbit...:-)...
Celý článek

Ozdobná jmenovka

Naším dalším grafickým úkolem bylo vytvořit jmenovku s naším uživatelským jménem. První jmenovku jsme měli udělat v starší verzi programu Malování. Vytvářela jsem jí pomocí mnohoúhelníků a čar ze kterých jsem nakreslila obrysy písmen které jsem potom spojila aby to vypadalo hezky. Další částí bylo...
Celý článek

Domeček pejska a kočičky

Naším dalším úkolem bylo vytvořit domeček pejska a kočičky pomocí programu Malování. První domek jsme dělali ve starší verzi Malování pomocí geometrických tvarů a vybarvování s plechovkou. Dělalo se mi to docela dobře, ale musela jsem si dávat pozor abych tam neměla žádné mezery. Druhý domek jsme...
Celý článek

Malujeme mandaly

Naším prvním grafickým úkolem byla tvorba mandal. Mandala je kruh nebo dokonce magický kruh. Ačkoli toto slovo pochází z východu , samotná mandala je nadkulturním symbolem jednoty a rovnováhy vyskytujících se ve všech dobách, kulturách i náboženstvích. Mandaly jsou staré jako lidstvo samo, což...
Celý článek